דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שוק ההון - איפה לומדים, למי זה מתאים 

מאת    [ 17/11/2009 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2021 פעמים ]

שוק ההון הוא למעשה שוק כלכלי בו מבצעים מסחר של קניה ומכירה, כאשר הסחורה היא הון של ניירות ערך הכולל מניות ואגרות חוב.  שוק ההון  מאפשר לחברות פרטיות  וממשלתיות לגייס הון מהציבור על ידי מכירת ניירות ערך כדי שיוכלו להתרחב. הציבור יכול לרכוש את ניירות הערך ולמכור אותם ברווח בשלב מאוחר יותר. שוק ההון משלב גופים כלכליים כמו חברות פרטיות, חברות ממשלתיות, בנקים מסחריים, בורסה, חברות ביטוח, מנהלי קרנות נאמנות וקופות גמל.

לימודי שוק ההון הם השקעה מעולה שכן הביקוש למומחים בתחום החשוב הזה הוא רב. הלימודים מרתקים ומתאימים לאנשים מהירי מחשבה, בעלי יוזמה, בעלי חוש עסקי מפותח, תעוזה ומעוף.

לימודי שוק ההון נלמדים במכללות ובאוניברסיטאות בכל הארץ. ניתן ללמוד לתואר ראשון  ושני במגמות שונות עם התמחות בתחום שוק ההון. בין הנושאים הנלמדים בתום הם הפסיכולוגיה של המסחר, ניהול סיכונים בצורה נבונה, שווקים בינלאומיים ועוד. מי שמעוניין  בלימודי תעודה בנושא יכול ללמוד מגוון של נושאים בתחום שוק ההון כמו: שוק ההון הדיגיטאלי, שוק ההון וניהול נכסים, התנהגות ארגונית, משפט עסקי, דיני מיסים ועוד. הבוגרים של תחום לימודים זה יכולים להשתלב בתפקידים שונים בבנקים, בשוק ההון, בבורסה לניירות ערך, להפוך ליועצי השקעות ועוד. לימודי שוק ההון כוללים מידע רב כמו הבנת מבנה תיק השקעות וניהול תיק השקעות עצמאי, מהות הריבית, מהו הבנק המרכזי, כיצד פועלים הבנקים המסחריים וכיצד הם מנהלים  תיקי השקעות, בתי השקעות, מהי הבורסה לניירות ערך ופעילותה,  קורס מעשי של מסחר במניות,  מהותה של  קרן נאמנות, מה הן  אגרות חוב,  מהותם של פיקדונות ארוכי וקצרי טווח , קרנות פנסיה, קופות גמל, ביטוחי חיים , סחר במטבע חוץ וועוד. 

הלימודים במכללות שמלמדות את שוק ההון מופנים לקהלי יעד שונים. ישנם קורסים עסקיים המיועדים לחברות  וישנם קורסי העשרה למשקיעים לא מנוסים. במסגרת הלימודים ניתן ללמוד ניהול תיק השקעות עצמאי. זהו קורס מעשי וחדשני ללימוד  מבנה הבורסה ולומדים בו על  השווקים הפיננסים השונים, החל מהבורסה בארץ וכלה בבורסות בעולם. ניתן ללמוד מבוא לשוק ההון שהוא קורס העשרה למשקיעים מתחילים, בו לומדים מהם סוגי אפיקי ההשקעה הקיימים, מהן קרנות נאמנות, תעודות סל ועוד. גם תחום האימון האישי חדר  לתחום ובו מאמנים סוחרים המעוניינים לשפר את שיטות  המסחר שלהם. קורס זה מועבר אחד על אחד.

נכתב ע"י צוות כותבים קום הנותנים קופירייטינג לאתרים וכחלק משיתוף פעולה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב